MINIT MESYUARAT PENGURUSAN HAL EHWAL MURID KALI KE 1 /2013
Tarikh
: 10 Januari 2013 (Khamis)
Masa :
12.30 tengah hari
Tempat
:
Bilik Mesyuarat SK. Dumpar
Pengerusi
:
Tn Hj Mohd Zuki bin Md Saman ( PK HEM)
Nama –Nama Yang
Hadir :
GPK Pentadbiran
- En. Silahudin bin Said
GPK Kokurikulum - En. Ahmad Anuar bin Ramli
Lembaga Displin
- Utz. Zakaria bin Muhamad
Pengawas - En. Rostam bin Harun
Keselamatan - En. Mohd Shahril bin Hj. Makhsus
Inventori - Pn. Nor Hanim bt Mohamed Ramly
Skim Pinjaman Buku Teks (SPBT) - Pn.
Hjh. Hasidah Bt Khamis
Lawatan - Cik Norhafizah bt Hadi Munir
Kebajikan & Insuran
- En. Mohd Razali bin Amin
BBK ( Bim & Kauns )
- Pn. Hjh Nabiha bt Omar
RMT - Utz. Nor Afizah bt Muda
Kantin - Pn. Yusriza bt Yusof
KWAPM - Pn. Rohana bt Abd Rahman
Kedatangan / Kaw K
- Pn. Fatimah bt Abdullah
PPPDa - En. Abd Latif bin Mohd Noor
Cegah Jenayah - Pn. Siti Zaleha bt Abdullah
Keceriaan - Pn. Zaharah bt Mohamad
Kesihatan - Pn. Hon Soo Nan
Sekolah Selamat
- Pn. Salina bt Ahamad
SMM - En. Hamizan bt Md Yatim
SSDM - Tn. Hj. Azmi bin Jusoh
MAKDIS - Utz. Hj. Azizan bin Sitam
1. Ucapan
Pengerusi.
1.1 Pengerusi
mengucapkan terima kasih kepada semua AJK
yang hadir pada mesyuarat hari ini. Pengerusi mengedarkan senarai penuh
Jawatankuasa Unit HEM setelah dibuat beberapa pindaan dalam mesyuarat guru
hujung tahun ( bulan 12 ) dulu.
1.2 Pengerusi mengucapkan terima kasih dan
memohon kerjasama dari semua unit HEM agar bersama berganding bahu memikul
tanggungjawab hingga membuatkan pengurusan setiap unit dalam HEM berjalan
lancar dan baik.
1.3 Pengerusi
juga menegaskan semua guru bertanggungjawab
dalam membentuk sahsiah pelajar bukan sahaja melalui bidang akademik
tetapi juga melalui aktiviti-aktiviti yang lain yang telah dirancang meliputi
bidang kebajikan dan keperluan murid sebagai seorang manusia.
1.4 Pengerusi memberitahu bahawa pengurusan HEM
perlu dimantapkan dan takwim bagi semua jawatankuasa telah disediakan
seperti yang terkandung di dalam Buku
Panduan Guru 2011. Mesyuarat hendaklah diadakan sekurang-kurangnya 3 kali
setahun bagi setiap unit. PK Hem akan mempengerusikan setiap mesyuarat.
1.5 Pengerusi sekali lagi memaklum
perlantikan setiausaha yang baru Pn. Najiha Abu Bakar menggantikan Pn. Hafifah
Abdullah yang bertukar ke SK Pinang Seribu.
Tindakan
:Makluman
2.
Pengerusi seterusnya mengumumkan setiausaha- setiausaha dan ahli jawatankuasa masing-masing unit sepanjang tahun 2013 dan bersuaikenal
soal unit masing-masing. Terdapat beberapa perubahan di dalam carta organisasi
:
2.1. Setiausaha
: Pn. Najiha bt Abu Bakar
PK HEM meminta merujuk Carta Organisasi 2013 yang diedarkan
siap dengan tugas jawatankuasa masing-masing.
2.2. S/U
Jawatankuasa Pengawas : Cik. Amalina
binti Anuar
Beliau
memberitahu akan mengadakan majlis penyampaian watikah pelantikan
pemimpin muda pada 12 Feb 2012. dan seterusnya berharap dapat mengadakan kursus
kepimpinan .
2.3. S/U
Jawatankuasa Bimbingan & Kaunseling : Pn. Hjh Nabiha bt Omar
Beliau menegaskan
bahawa murid yang dihantar kepadanya hanya akan dipujuk
atau dikaunseling bukan dihukum.
2.4. S/U
Jawatankuasa Disiplin : Utz. Zakaria bin Mohamad
Beliau menanya
tentang siapakah yang akan mempengerusikan mesyuarat unit-unit dalam HEM
memandangkan mereka semua memegang jawatan setiausaha dalam unit masing-masing.
PK KO memberitahu PK HEM akan mempengerusikannya jika tiada sebarang halangan.
Utz Zakaria juga meminta kepastian tentang lencana sama ada ditampal pada tali
leher sahaja atau tali leher dan baju kemeja. PK KO memadai hanya ditali leher,
tetapi penggunaan dibaju digalakkan.
2.5. S/U Jawatankuasa 3K : Pn. Zaharah bt
Mohamad.
PK HEM
memberitahu ada rekod yang perlu diambil tindakan dalam bentuk buku yang
berkaitan dengan Program kebersihan dan keceriaan (3K)
Pn. Zaharah
meminta untuk membuat label keselamatan yang baru menggantikan yang lama dari
jenis yang kurang bermutu dan senang dirusakkan.kebersihan dan keceriaan
kawasan sekolah hendaklah sentiasa dipantau. S/U
hendaklah memastikan persekitaran sekolah SELAMAT.
2.6 S/U
Jawatankuasa Kesihatan: Pn Hon Soo
Nan
Jawatankuasa
kesihatan akan menguruskan program imunisasi bagi murid tahun 1 dan 6.
Jawatankuasa juga akan menyediakan sebuah bilik khas untuk rawatan pergigian ia
itu bilik Kemahiran Hidup.Senarai nama murid dikehendaki oleh Jabatan
Kesihatan.
Tindakan : Guru
Kelas dan guru Data SMM.
2.7
S/U Jawatankuasa RMT : Pn Nor
Afizah binti Muda.
Bilangan murid
yang dapat RMT setakat hari ini ialah 49 orang sahaja. Namun jadual bertugas
guru hendaklah disiapkan seperti biasa. Majlis bersetuju Guru Bertugas
mingguan merangkap guru bertugas RMT juga sepanjang minggu. Masa murid makan
pagi adalah jam 7.15 pagi.
2.8 S/U
Jawatankuasa SPBT : Pn Hjh Hasidah binti Khamis.
PK Hem
memberitahu Guru Kelas adalah ahli jawatankuasa SPBT. Ini untuk melancarkan urusan SPBT
sepanjang tahun. Pn Hjh Hasidah juga memberitahu akan segera mengambil tindakan
tentang masalah kekurangan buku teks. Buku teks dan buku stok mesti di
kemaskini dan dihantar kepada PK HEM setiap hujung tahun.
2.9
S/U Jawatankuasa Kantin : Pn. Yusriza bt Mat Yusof
Pengusaha kantin sudah
bertukar setelah memenangi pemilihan sewaktu membuka tander kantin. Guru
diminta membuat laporan yang betul mengenai kantin dalam usaha untuk menambahbaik
mutu perkhidmatannya. Satu Mesyuarat antara PK HEM bersama unit RMT dan Kantin
dengan Penender kantin dicadangkan diadakan pada minggu ketiga persekolahan.
2.10 S/U
Jawatankuasa Data Dan Rekod : En Hamizan
bin Md Yatim.
Data hendaklah
dikemaskini. Pungutan data kali pertama
ialah awal Febuari.
2.11 S/U
Jawatankuasa KWAMP : Pn. Rohana
binti Abd Rahman.
Pemilihan murid
KWAMP tahun 1 akan dijalankan pada minggu hadapan.
Tindakan
: Pn. Rohana
2.12
S/U Jawatankuasa PSS (Program Susu Sekolah dan Vitamin) Pn Nor Afizah
binti Muda
Akan
bertindak sekiranya susu dan vitamin dibekalkan.
3.
Hal-hal Lain:
3.1. GPK
HEM Percaya guru-guru HEM telah mengetahui tugas masing-masing dan akan
menerimanya dengan penuh dedikasi dan bertanggung jawab. GPK HEM juga
memaklumkan sekali tentang penubuhan Blog GPK HEM yang diusahakan sendiri oleh
GPK HEM dan dikemaskinikan setiap bulan bagi memudahkan semua guru mendapatkan
maklumat. Blog tersebut boleh dilayari www.gpkhemskdumpar.blogspot.com
3.2. Pn
Nor Afiza diminta meletakkan buku laporan RMTS di dalam raga di kantin sekolah
dan tindakan susulan akan sentiasa dibuat oleh PK HEM.
3.3. Ekoran
dari laporan Utz Zakaria tentang lencana sekolah, PK KO mahu semua murid mesti
ada tanda nama. Murid boleh membeli nya
dengan harga RM 2 bagi 2 unit nama.
3.4. GPK
KOK mahu semua murid mesti ada tanda nama. Utz Zakaria diminta mengurus tentang
ini. Murid boleh membeli nya dengan harga RM 2 bagi 2 unit nama.
3.5. GPK HEM mendapati ramai ibu bapa
masuk hingga ke dalam kelas. Majlis bersetuju masih meneruskan larangan iaitu:
a. Dilarang
ibu bapa membawa masuk kenderaan hingga ke dalam kawasan sekolah.
b. Murid
mestilah menolak basikal ke tempat letak basikal.
3.6. Majlis
bersetuju dengan cadangan Utz Zakaria supaya pembantu PRA menghantar
murid PRA ke pintu pagar hadapan apabila sesi persekolahan tamat.
3.7. GPK HEM juga telah mengedarkan pamplet
peraturan sekolah sewaktu kehadiran ibu bapa dalam majlis suaikenal tahun 1
2013.
4. Ucapan penangguhan
Mesyuarat
ditangguhkan pada pukul 2.00 petang.
Disediakan oleh:
Disemak oleh:
..............................
.............................
(Pn. Najiha bt
Abu Bakar)
(Tuan Hj. Mohd Zuki bin Md Saman )
S/U HEM SK DUMPAR
GPK HEM SK DUMPAR
Disahkan oleh:
……………………........
(En. Silahuddin
bin Said)
GPK 1 SK DUMPAR
Tiada ulasan:
Catat Ulasan